BERIADAH DI TAMAN TEMA AIR MELAKA WONDERLANDS

 Assalamualaikum semua

Asyik bercerita tentang sejarah aja. Kali ini aku nak bawa bahan-bahan riadah pulak bila ke Negeri Melaka. Tengok aja tajuk, anda semua sudah tau bahan yang nak aku bawa kali ini adalah Taman Tema Air Melaka Wonderlands Ayer Keroh. Sebenarnya, kat Melaka ini banyak Taman Tema Air seperti A'Famosa Water World di Alor Gajah, Taman Buaya di Ayer Keroh, Kolam Air Panas di Gadek dan Kolam Air Panas di Bemban, Jasin. Semuanya itu best gak ler untuk aktiviti riadah. Nantilah, aku akan ceritakan tempat-tempat tu. Untuk kali ini, kita ke Taman Tema Air Melaka Wonderlands di Ayer Keroh, Melaka.


Kalau anda nak tengok kadar tiket untuk masuk seperti dibawah ini:-


Jam
Sel - Jum:
11.00pagi 
-
7.00 ptg
Sab - Aha:
9.00 pagi
-
7.00 ptg

Keterangan

Entrance ticket fee as below :

Adult
Weekday : RM26.00
Weekend : RM30.00

Child
Weekday : RM20.00
Weekend : RM25.00

Closed on Mondays except during School Holidays and Public Holidays


Yang paling gembira sekali disini adalah golongan kanak-kanak ler. Kalau golongan peringkat-peringkat datuk atau nenek, bolehlah tengok cucu-cucu mereka main air.  Peringkat umur pertengahan pulak, bole la layan anak-anak mandi. Mengurat-mengurat tak dibenarkan. Jangan nak buang tabiat eh.
Pengalaman aku yang tak best kat sini, bila dah habis mandi manda, time nak mandi dalam bilik air. Adalah makhluk mana datang gi berak kat bilik air. Sejengkal lagi aku nak terpijak taik dia. Binawe betul. Suweyyy..


Yang paling aku seronok sekali pulak, DJ dia amat menambat hati. Lagu Chickens Dances (betul ker aku eja ni). Sirammmm Sirammmm

DJ dia sedang menghibur pengunjung-pengunjung

SELAMAT BERIADAH





No comments:

Post a Comment